Facebook Tunniplaan Toidumenüü Stuudium Outlook Siseveeb Õppematerjalid Opiq Moodle Sisene

Erasmus+ õpirändel Slovakkias

22. aprill 2024 | Autor: Irmen Nagelmaa

Reedel, 19. aprillil oli seiklusterohke päev. Štiavinské Bane kaevandusmuuseumis laskusime 92 meetri sügavusele. Giidi juhtimisel läbisime kaevandusloo erinevaid ajastuid. Selles, 17. sajandist pärit tööstuses kaevandati kulda, hõbedat, vaske ja tsinki.

Banská Štiavnica linnas tõusime 618 meetri kõrgusele Kalvaria mäele, et imetleda sinna püstitatud kirikut ja avarat vaadet kaunile maastikule ning linnale. Sajandite eest peeti mäel valvet türklaste rünnakute puhuks, hiljem oli sinna rajatud kirik palverändurite sihtkohaks.

Linna botaanikaaia külastusel sai uudistada sekvoiasid, seedermände, tsuugasid, jugapuid ja muid taimi.

Projektinädala lõpuõhtul üllatas Levice kool erasmuslasi võimsa rahvarohke kontserdiga. Projektis osalejatele Grete Tuusale, Anette Kalale, Jaana Mari Kalale, Laura Heeringule, Gregor Mathias Rämsonile, Hannes Kergele ja Kevin Möllerile anti pidulikult üle tunnistused. Tänasime projektinädala korraldajaid omalt poolt elamusrohke nädala eest.

Õpilasi saatsid õpetaja Kristi Talvik ja projektijuht Irmen Nagelmaa. Vaata pilte.

Neljapäeval, 18.aprillil toimusid tegevused rahvusvahelistes rühmades. Külastasime Levice linna kõrgeimat vaatekohta. Giid tutvustas Kalvaria paikkonna tekkelugu, mis ulatub 15 miljoni aasta taha ja looduse eripärasid. Põhjalikumalt tutvusime looduspargi taimestikuga ja imetlesime vaatetornist vulkaanilisi mäeahelikke ning Levice linna.

Meie vastuvõtjad on uhked oma modernse õppekeskuse Lesná škola üle. Õppekeskuses määrasime õpirühmades metsloomi nende nahkade, häälte ja jälgede järgi ning mängisime interakiivset jahimängu.

Kogu metsakooli keskus köitis oma eksponaatide, inforohkuse ja aktiivõppe võimalustega.
Vaata pilte.

Kolmapäeval, 17. aprillil toimus matk Slovak Paradise National Parki. Meie jaoks oli see erakordne kogemus ronida mööda mägist kaljuserva järjest kõrgemale, kuni jõudsime Geravy mäetippu (1032m). Seal nägime nii Šoti mägiveiseid, küülikuid kui ka emusid.

Tagasitee kulges orgu mööda alla, läbi pöögimetsa koos kaunite vaadetega ümbrusele.

Pärastlõunal tegime peatuse Banska Bystrica linna keskväljakul, vaatasime II maailmasõja aegse holokausti mälestuseks püstitatud ausammast, rääkisime Slovakkia ajaloost ning nautisime päikeselist ilma. Vaata pilte.

Teisipäeval, 16. aprillil sõideti mööda Čiernohronska metsaraudteed Čierny Balogi metsakahjustuse piirkonda. Tutvuti kuuse-kooreüraski kahjustustega metsas, õpiti märkama kahjustunud puid ning tutvuti feromoonpüüniste kasutuse põhimõtetega.

Õpitoas määrati üraskite hulka, puidu tüüpe ja iga õpilane sai valmistada nahast mälestusehte. Päeva teisel poolel sõideti Telgarti suusakeskusesse, kus tehti väike matk ümbruskonnas.

Õhtul toimus disko, kus tantsiti koos osalevate maade poplugude saatel. Vaata pilte.

Esmaspäeval, 15. aprillil tervitas kooli juhtkond külalisi leiva ja soolaga ning õpilaskontserdiga kooli fuajees. Erasmuslased tegid esitlusi oma maade ja koolide kohta, tutvuti Levice linnaga ja külastati linnavalitsust. Ajaloolises linnavalitsuse hoones võtsid õpilasi ja õpetajaid vastu kaks abilinnapead. Nad tegid ülevaate linnavalitsuse tööst.

Õpilasi majutavad pered. See annab neile erilise kogemuse võõrkeeles suhtlemises ja kohalikust eluolust. Vaata videot.

14. aprillil alustasid seitse Räpina Ühisgümnaasiumi 8. klassi õpilast Erasmus+ õpirännet Slovakkias. Projekt „Mets – meie maailma peegel“ tõi kokku Slovakkia linna Levicesse viie riigi: Prantsusmaa, Itaalia, Tšehhi, Slovakkia ja Eesti partnerkoolid. Võõrustajaks on Katolicka spojena skola sv. Vincenta de Paul.