Facebook Tunniplaan Toidumenüü Stuudium Outlook Siseveeb Õppematerjalid Opiq Moodle Sisene

Ohutusõppus ÄKK Räpina Ühisgümnaasiumis

4. aprill 2024 | Autor: Airene Vaike Kumari

1. aprill oli Räpina Ühisgümnaasiumis teistmoodi päev. Õppisid nii õpetajad kui ka õpilased. Õpilastel oli iseseisva õppimise päev, et harjutada esimesi samme ennastjuhtivaks õppijaks kujunemise teel. Viimane on meie riiklikus õppekavas oluline eesmärk.  Kuigi ennastjuhtiv õppija kavandab oma tegevust ise, tegutseb omal algatusel ning kontrollib ja korrigeerib oma õppimist ise, siis iseseisev õppimine loob aluse selle kujunemiseks.

 

Õpetajad osalesid ohutusõppusel ÄKK. Lisaks Räpina Ühisgümnaasiumi õpetajatele oli osalejaid Räpina Spordikoolist, Räpina Lasteaiast Vikerkaar ja Räpina Noortekeskusest.

 

Õppus toimus koostöös Põlvamaa Arenduskeskusega, kes pakkus välja töötoad ja organiseeris kohale spetsialistid, kes juhendasid töötubade tegevusi. Kokku sai  oma oskusi ja teadmisi proovile panna 12. töötoas. Kõik töötoad olid praktilised ja imiteerisid reaalseid olukordi elust.

 

Kaitseliidu ja naiskodukaitse töötoad olid seotud ellujäämisõpetusega metsas ja kriisiolukorraks valmisolekuga. Sai mõelda, mida metsa kaasa võtta ja kuidas riietuda, et eksimise korral ellu jääda ning millised varud võiks kodus olla kui kaovad elekter ja vesi.

 

Päästeamet aitas määrata oma asukoha koordinaate ja õppida sai matkapliidi süütamist, et kriisiolukorras toime tulla.

 

Punase risti korraldatud töötubades sai teha südamemassaaži, kasutada elektrišoki aparaati ning siduda veritsevat haava.

 

Ajakirjanikuga suhtlemise töötoas kogesime tunnet, mis tekib, kui esitatakse küsimus ja pannakse ette mikrofon. Millal vastata ja millal keelduda kommentaarist?

 

Üheks keerulisemaks teemaks oli keskkonnaameti töötuba prügi sorteerimisest. Ette antud prügi õigesti paigutamine oli probleem ja andis nuputada, mis kuhu läheb.

 

Sotsiaalkindlustusameti ja ohvriabi töötuba keskendus abi vajava lapse teemale ja loodetavasti paneme nüüd paremini tähele märke, mis viitavad lapse abivajadusele.

 

Kaks töötuba olid politsei pärusmaalt, keelatud ainete omamine ja olukord, kus konflikt on jõudnud füüsilise kokkupõrkeni ning internetiohutus. Mõlemal juhul tuli osalejatel püüda olukord lahendada oma oskuste ja teadmiste baasil ning hiljem sai tehtut analüüsida ja mõtestada.

 

Rajaleidja töötuba keskendus õpetaja ja lapsevanema suhtlusele ja koostööle lapse heaolu nimel.

 

Transpordiameti töötoas sõideti imiteeritud bussis ja räägiti turvalisest bussireisist.

 

Mitmes töötoas osalesid erinevates rollides meie kooli õpilased. Täname neid toredate rollisoorituste eest.

 

Täname Irena Viitameest Põlvamaa Arenduskeskusest, kes organiseeris töötoad ja oli igati abiks.

 

Suur tänu kõigile töötubade läbiviijatele suurepärase juhendamise ja sõbraliku suhtumise eest. Olete tõelised oma ala spetsialistid ja teete väga vajalikku tööd. Täname kõiki osalenuid aktiivsuse eest. Vaata pilte.

 

Autorid: Airene Vaike Kumari, Egne Kindsigo ja Kristi Paulson.