Facebook Tunniplaan Toidumenüü Stuudium Outlook Siseveeb Õppematerjalid Opiq Moodle Sisene

Looduselamused Austrias 11.-17. august

21. august 2024 | Autor: Marika Ääremaa

Esimesel päeval kulges teekond läbi Baltimaade ja Poola. Teisel päeval sõitsime läbi Poola, Tšehhi ning õhtuks jõudsime Austriasse.

Kolmandal päeval jätkus teekond läbi maaililise Wachau, mis on eelkõige kuulus viinamarjakasvatuse piirkond ning arvatud ka UNESCO maailma kultuuripärandi nimekirja. Doonau-äärsesse Wachausse jäid mitmed lossid, kloostrid ja lilledesse uppuvad väikelinnad. Läbisime lõigu Austria romantikateest ja jõudsime maaliliste järvedega suvitus- ja turismipiirkonda Salzkammerguti. Peatusime regiooni keskuses Bad Ischlis. Sõitsime ratasajamiga raudteel St.Wolfgangis. Õhtupoolikul tutvusime Mozarti sünnilinna Salzburgiga.

Neljandal päeval sõitsime elamusterikkal Grossglockneri mägiteel, mille pikkuseks on 47,8 km ning mis viib rahvuspargi suurimate vaatamisväärsusteni, milleks on Austria kõrgeim mäetipp Grossglockner (3798 m) ja suurim liustik Pasterzen. Rõõmu valmistas kohtumine ümisejatega.

Viiendal päeval külastasime Halleni soolakaevandust, kus väikese kaevandusrongiga seiklesime kitsastes käikudes, nautisime parvesõitu soolajärvel heli- ja valgusefektide saatel, libisesime ühelt korruselt teisele kaldpindadel. Õhtuks jõudsime Tšehhi.

Kuuendal päeval külastasime Punkva koopaid, kus nautisime stalaktiitide ja stalagmiitidega kaunistatud koopasaale ning poolekilomeetrist paadiretke Punkva jõel.

Seejärel alustasime kojusõitu taas läbi Tšehhi, Poola ja Baltimaade.

Õpilastega olid kaasas õpetajad Karin Tuul ja Marika Ääremaa.

Suur tänu toredale reisiseltskonnale, reisbüroole ABZ Reisid ja fantastilisele giidile Veronikale ning Merling Reisid bussijuhtidele Merlisele ja Tõnule!