Räpina ÜG õpetajad Erasmus+ projektipartnerite kohtumisel Istanbulis.
27. september 2021 | Autor: Irmen Nagelmaa
Alates 2020. a septembrikuust osaleb Räpina Ühisgümnaasium Euroopa koolide koostööprojektis „Liitreaalsus-3D“ (ingl. keeles „Augmented Reality-3D“)
20.–24. septembrini viibisid Räpina Ühisgümnaasiumi õpetajad Kätlin Neimann, Toni Tamm ja projekti koordinaator Irmen Nagelmaa projektipartnerite kohtumisel Türgis, Istanbulis.
Kohtumisel osales viis kooli.
Projekti juhib Türgi kutsekool – EYUP IMKB MESLEKI VETEKNIK ANADOLU LISESI. Itaaliat esindas samuti kutsekool ISTITUTO ISTRUZIONE SUPERIORE BERNALDA FERRANDINA. Teised projektipartnerid olid üldhariduskoolid: gümnaasium Makedoonia Vabariigist Second Gymnasium “7 Marsi, Leedust Siauliu r. Meskuiciu gimnazija ja Eestist Räpina Ühisgümnaasium.
Korraldajatel oli ette valmistutatud mitmekülgne tegevuskava, mis sisaldas liitreaalsust tutvustavaid töötubasid, kohtumisi ja vestlusi nii kutsekoolis kui ülikoolis (Nisantasi University).
Koos arutati läbi virtuaalreaalsuse ja liitreaalsuse erinevused ning kasutusvõimalused õppetöös, tutvuti võimalike rakendustega.
Pärastlõunati tutvusid õpetajad Istanbuli vaatamisväärsustega, mille hulka kuulusid Hagia Sophia – Püha Tarkuse Kirik, Topkapi palee, mis oli 1465–1853 aastatel Ottomani sultanite ametlik residents, Dolmabahce palee – viimase kuue sultani residents. Meeliköitev oli ühine laevareis Bosporuse väinal, kust avanes suurepärane vaade Istanbuli linna panoraamidele kogu tema hiilguses ja võimsuses. Suurlinna rahvaarvuks loetakse hetkel 20 miljonit inimest, aga tegelikult olevat see veelgi suurem umbes viie miljoni elaniku võrra.
Koostöökohtumisel leppisid projektijuhid kokku iga kooli panuse projekti eesmärkide saavutamiseks ning järgnevate kohtumiste kuupäevad kõigis osalevates koolides. Räpina Ühisgümnaasium on võõrustaja rollis 2022. aasta mais.
Lisainfo liitreaalsuse olemuse kohta:
Liitreaalsus on kombinatsioon reaalsest ja virtuaalsest keskkonnast. See võimaldab pakkuda õpilastele reaalse eluga sarnaseid olukordi koolitunnis, kasutades selleks uusimaid tehnoloogilisi võimalusi.
Projekti kaudu tahetakse õppida rakendama liit- ja virtuaalreaalsuse vahendeid õpetamisel ja õppimisel. Näitena võib tuua 3D prille, 3D printerit, erinevaid nutikaid internetirakendusi.