Kalender
Uudised
-
Räpina Ühisgümnaasium osaleb ülemaailmse GLOBE-koolide võrgustiku töös
Lisatud: 16. oktoober 2024 | Autor: Kristi Talvik
GLOBE (Global Learning and Observations to Benefit the Environment) on ülemaailmne alg-, põhi- ja keskkooliõpilastele mõeldud uurimuslikku õpet ja praktilisi tegevusi pakkuv keskkonnasuunitlusega haridus- ja teadusprogramm, mille idee algatas 1994. aastal USA asepresident ja mis käivitati „Maa päeva“ ürituste raames. GLOBE programmi tegevused algasid aasta hiljem, 22. aprillil 1995.
Eesti ühines GLOBE programmiga 1996. aastal ja 1997. aastal alustasid Eesti koolid mõõtmistega.
GLOBE aitab Eesti koolides mitmekesistada õppeprotsessi, pakkudes mitmekülgseid võimalusi meie riiklikust õppekavast lähtuvate üld- ja valdkonnapädevuste, läbivate teemade ning õpitulemuste ellu rakendamiseks.
Räpina Ühisgümnaasium alustas eelmise õppeaasta kevadel taaskord aktiivset osalemist atmosfääriuuringutes. Uuringuteks kasutame õuealal olevat ilmavaatluskappi, mille vajalikud mõõtevahendid on saadud MTÜ Globe Eesti poolt ning õpetajate poolt koostatud pilvevaatluslehti.
Sellest õppeaastast teevad 6.a ja 6.b klassi õpilased loodusõpetuse ning 8.a ja 8.b klassi õpilased geograafiatundide raames põhilisi atmosfäärimõõtmisi (pilvevaatlused, õhutemperatuur, õhurõhk, sademete kogus ning õhuniiskus). Klasside vahel on nädalapäevad, millal andmeid kogutakse, ära jaotatud. Õpetajad Karin Tuul ja Kristi Talvik sisestavad igapäevaselt andmed vastavasse keskkonda, mis edastab andmed USA Kosmoseuuringute Keskusele (NASA).
Lisaks atmosfääriuuringutele on võimalik õpilastel osaleda GLOBE õppeekspeditsioonides, millest järgmine toimub juba 01. ja 02. novembril Antslas.
-
7.a ja 7.b õppepäev Teaduskeskuses Ahhaa
Lisatud: 16. oktoober 2024 | Autor: Kristi Talvik
10. oktoobril käisid 7.a ja 7.b klass õppepäeval Teaduskeskuses Ahhaa. Õpilased osalesid Ahhaa-õppes, mille teemaks oli “Paeluv matemaatika”.
Õppepäeval tutvustati matemaatikat teise nurga alt: näidati, et matemaatikat on väga erinevates valdkondades. Räägiti graafidest ja nende kasutusvõimalustest. Saalides ja töötoas toimuvates uurimusülesannetes keskenduti erinevatele lahendusviisidele, et arendada loogilist mõtlemist.
Õppepäeval käsitleti järgmisi õppekavaga seotud teemasid:
andmed ja algebra, geomeetrilised kujundid, mõõtmine (matemaatika);
kiirus, liikumine (füüsika);
kuldlõige, matemaatiline ilu (kunstiõpetus).
Õppepäev algas õpilaste jaotamisega juhusliku valiku alusel kaheksaks rühmaks ning seejärel tutvustati päevakava. Iga rühm täitis töölehtedel olevad ülesanded ning leidis lahendused. Õppepäev lõppes kokkuvõtete tegemisega ning kõik rühmad pidid andma tagasisidet õppepäeva ülesannete ja enda rühma meeskonnatöö kohta.
Juhendajate Eriku ja Aljona sõnul said õpilased hästi hakkama ja töötasid aktiivselt kaasa.
Pärast Ahhaa-õpet oli kõikidel võimalus minna uudistama näitusesaale ja hooajanäitust „Appi, adrenaliin!“. Vaata pilte.
-
KIK-i projekt Vapramäe loodusmajas
Lisatud: 16. oktoober 2024 | Autor: Tiia Mäe
Reedel, 04. oktoobril külastas 9.a klass KIK-i projekti raames Vapramäe loodusmaja. Lektor Inga Tennokese tutvustas õpilaste kõigepealt päevakava ja seejärel slaidiprogrammi abil inimese füsioloogiat.
Kui teooriaosa oli läbitud, siis jagati õpilased gruppidesse. Esmalt tuli leida üles oma pulss ja saada teada löögisagedus ühes minutis. Samuti mõõdeti vererõhku.
Õpilased said teada, et miks on vererõhu mõõtmisel kaks näitu ja millest need tulevad. Edasi tegid õpilased erinevaid katseid ja seejärel mõõdeti vererõhku või pulsisagedust ning võrreldi rahuloleku vererõhu või pulsisageduse näiduga. Õpilastele tuli suureks üllatuseks, et pärast naermist oli vererõhk madalam kui puhkeolekus.
-
Räpina Noortevolikogu kandidaadid
Lisatud: 15. oktoober 2024 | Autor: Annika Šturmov
Kandidaat nr 1 STEN SAKSING
Olen 17-aastane Räpina valla noor, õpin Tartu Rakenduslik Kolledž ’is puidu pingioperaatoriks. Varasemalt olen kuulunud Räpina Ühisgümnaasiumi õpilasesindusse ja valla noorte aktiivi. Hetkel kuulun VOCO õpilasesindusse ja Eesti Õpilasesinduste Liitu.
Räpina Valla Noortevolikokku soovin kandideerida põhjusel, et saaksin aktiivselt sõna sekka öelda ja parandada meie noorte vaba aja veetmise võimalusi olemasolevatest veelgi paremaks. Olles ise noor, tean, kui oluline tähtsus on pidudel, spordi- ja muudel üritustel.
Arvan, et suudan olla aktiivne noor koduvallas, näidates teistele noortele oma toimekusega eeskuju. Tahan jätta jälje, mis ei rohtu.Kandidaat nr 2 REGNAR PREEDEN
Olen abiturient Nõo Reaalgümnaasiumis ja Räpina valla noor.
Usun, et noorte kaasamine valla tegevusse rikastab kohalikku elu ja edendab koostööd. Tegelen aktiivselt pillimängu, laulmise ja tantsimisega ning loodan, et sealt (ja igalt poolt mujalt) omandatud kogemused aitavad muuta Räpinat veelgi paremaks kodu kohaks.
Sobiksin Noortevolikokku, sest olen juba mitu aastat olnud selle eelkäija, Räpina Noorte Aktiivi, liige.Kandidaat nr 3 DANIIL JOHANSON
Mina olen Räpina Ühisgümnaasiumi 11. klassi õpilane, õpilasesinduse ja hoolekogu liige, samuti President Kaljulaidi fondi demokraatia akadeemia esimese lennu vilistlane. Oma suurimaks missiooniks pean Räpina ÜG gümnaasiumiastme sulgemise eest kaitsmise. Lisaks pean oluliseks noore valikuvabaduse eest seista, ehk huvitegevus ja üritustel osalemine olgu vaba ja igaühe enda asi, mida ei suruta sunniviisiliselt peale.
Kandidaat nr 4 KRISTJAN TAGEL
Ma olen 18-ssastane Räpina Ühisgümnaasiumi abiturient ja kandideerin noortevolikokku, et edendada noorte omaalgatust ja panna alus noortevolikogu jätkusuutlikkusele.
Lisaks kehakultuurile ja filosoofiale, huvitab mind pillimäng ja sündmuskorraldus.
Noorte aktiivis olen olnud algusest peale, 2021. aastast. Üheks minu suurimaks saavutuseks noorte aktiivis võibki pidada noortevolikogule aluse panemist.Kandidaat nr 5 ANDER KONSAP
Olen Nõo Reaalgümnaasiumi üheteistkümnendik, tegelen aktiivselt pillimängu, trenni ja õppimisega. Olen Räpina noorte aktiivi loomisest saati olnud agar looja mitmel üritusel ja projektil, seepärast soovin ka astuda Räpina Valla noortevolikokku. Meeskonnatööd olen kogenud noortevahetustel, osaluskohvikute korraldajana ja klassivanemana. Panustan vabatahtlikult kõiksugustesse projektidesse, võimalustesse ja üritustesse. Usun, et suudaksin noortevolikogu liikmena luua noortele palju võimalusi osaleda projektidel ja üritustel.
Kandidaat nr 6 KERMO KÜÜTS
Kandidaat nr 7 MIHKEL TOOMAS HEERING
Õpin Räpina Ühisgümnaasiumi 11. klassis. Soovin osaleda Räpina Valla Noortevolikogus, sest tahan panustada Räpina valla noorte ellu. Soovin, et noorte arvamus mõjutaks elu Räpina vallas. Kui ma osutun valituks, aitan kaasa noorte mõtete teostamisele. Ma olen Räpina Ühisgümnaasiumi õpilasesinduse liige. Õpilasesinduse koosseisus olen aidanud korraldanud mitmeid üritusi, nt maakondlik sõbrapäev jne.
-
Leedu õpirändajad Räpina Ühisgümnaasiumis
Lisatud: 10. oktoober 2024 | Autor: Irmen Nagelmaa
8.–9. oktoobril võõrustasime Leedu Šiauliai Meškuiciai kooli kuut õpilast ja kahte õpetajat. Erasmus+ õpirände teemaks oli „ Digioskuste arendamine kaasaegses koolikeskkonnas“.
Kahe õppepäeva jooksul osalesid Leedu õpilased mitmetes õppetundides, kus kasutati erinevaid digikeskkondi:
9.b klassi geograafias (Ventusky, Google Maps, Geogusser), õpetaja Kristi Talvik;
11. klassi geograafias (Navicup), õpetaja Kristi Talvik;
9.a+b klassi inglise keeles (Mindmup), õpetaja Marina Soidla;
6.a+b+v klassi saksa keeles Quizlet, Alle an Bord õppekeskkond), õpetaja Irmen Nagelmaa;
4.a klassi loodusõpetuses (Opiq õpilase ja õpetaja raamatu versioon), õpetaja Hele Aia.Õpetajad hospiteerisid 3.a klassi matemaatikat (Opiq, 99Math, Wordwall) õpetaja Marika Aruküla tunnis ning tutvusid SchoolAI võimalustega (õpetaja Irmen Nagelmaa).
Täname 9.a ja 9.b klassi õpilasi Artur Arustet, Jaana Mari Kala, Raido Lillemäed, Keili Maranit, Kevin Möllerit, Gregor Mathias Rämsonit, Aleks Iljini, Nikita Põkkat, Grete Tuusat ja Art Vizelit, kes osalesid külalistega ühises rühmatöös ja tutvustasid meie kooli
-
Bioloogia õpikoda
Lisatud: 10. oktoober 2024 | Autor: Annika Šturmov
Taas on Räpina Ühisgümnaasiumis Tartu Ülikooli teaduskooli poolt korraldatav bioloogia õpikoda, kus gümnasistid saavad teha bioloogiakatseid. Õpikojad aitavad rikastada õppekava ja tugevdada kooli võimekust reaal- ja loodusteadustes.
Esimese õpikoja teemaks oli keskkond. Päeva esimene teema oli Läänemere reostus ja selle teema põhjal tehti ka katse, milles õpilased likvideerisid veest õlireostust. Edasi olid teemadeks põlevkivi ja kasvuhoonegaasid ning kliimamuutused ja nendest tulenevad looduskatastroofid. Aruteludele järgnesid erinevad katsed. Päeva viimasteks teemadeks olid nähtamatud jäätmed ja digijalajälg.
Autorid: Mirtel Must ja Sandra Kahu
-
Spordinädal Räpina Ühisgümnaasiumis
Lisatud: 9. oktoober 2024 | Autor: Jaanus Meitus
Spordinädala üritused Räpina Ühisgümnaasiumis
Spordinädal on üleeuroopaline liikumiskampaania, mille eesmärk on tõmmata suuremat tähelepanu kehalisele aktiivsusele ja tervislikele eluviisidele.
Spordinädal toimub igal aastal 23.–30. septembrini ja on mõeldud kõigile, olenemata vanusest, taustast või füüsilistest võimetest.
Heategevuslik teatejooks
Heategevuslik teatejooks toimus 23. septembril kooli staadionil. Osales 21 kaheksaliikmelist gruppi 1.–12. klassini. Osalesid ka meie aktiivsed õpetajad.
Kergejõustikupäev
25. septembril toimus kergejõustiku neljavõistlus. Hommikul kell 8.00 alustasid staadionil 1.–6. klassi õpilased, kes võistlesid 60 m jooksus, palliviskes, kaugushüppes ja 300 m jooksus. Kell 12.00 tulid staadionile 7.–11. klassi õpilased. Vanemad õpilased võistlesid 60 m jooksus, kaugushüppes, kuulitõukes ja 300 m jooksus.
Vanuseklasside parimad:
1.–3. klassist Siret Salla ja Kaspar Dööring;
4.–6. klassist Kärt Eliise Sing ja Marko Heering;
7.–9. klassist Laura Heering ja Henri Tolmusk;
10.–11. klassist Keidi Käär ja Tanel Otsing.46. sügisteatejooks
Räpinas on üks sporditraditsioon, mis on alguse saanud peaaegu pool sajandit tagasi ja on jätkuvalt väga populaarne ning ei kavatse kunagi lõppeda.
26. septembril kogunesid 21 võistkonda 168 jooksja ja arvuka pealtvaatajaskonnaga 46. sügisteatejooksule. Teatejooks on tänaseks saanud väga paljude räpinlaste jaoks ilusaks iga-aastaseks traditsiooniks.
Suur tänu kõikidele osavõtjatele.
-
Õpetajate päeva tervitus
Lisatud: 4. oktoober 2024 | Autor: Marika Ääremaa
-
Erasmus+ õpirändel Tšehhis
Lisatud: 3. oktoober 2024 | Autor: Marika Ääremaa
29.09 sõitsime õpilastega Prahasse, kus meid ootasid ees vastuvõtvad pered.
Esmaspäeva hommik algas Slovakkia, Tšehhi, Prantsusmaa, Itaalia ja Eesti koolide õpilaste tutvustamisega, mille käigus räägiti oma hobidest.
Tšehhi õpilased üllatasid meid kõiki lauludega, mida esitati viies erinevas keeles.
Päev jätkus grupitööd tehes, mille käigus uuriti Praha erinevaid vaatamisväärsusi ja tõlgiti oma maa keelde.
Pärastlõunal toimus ekskursioon Prahas, kus tutvustati kõigis keeltes linna kõige tähtsamaid objekte: Karli silda, Praha lossi, Püha Vituse katedraali, astronoomilist kella. Vaata pilte.
Teisipäev algas näituse Planeta Praha külastusega.
Õpilased uurisid, mis loomad elavad tänapäeval linnas ning kuidas nad seal kohanevad. Selleks kasutati erinevaid interaktiivseid vahendeid.
Vušehradi kindluse jalamil viidi läbi maastikumäng, mille käigus tuli rühmatööna otsida üles 20 erinevat objekti.
Enne kojuminekut nauditi ilma ja mängiti koos pallimänge. Vaata pilte.
Kolmapäev möödus matkates Bohemian Switzerland rahvuspargis pargivahi juhendamisel.
Selles piirkonnas toimus paar aastat tagasi Tšehhi kõige suurem metsatulekahju. Lapsed õppisid, kuidas loodus pärast suurt katastroofi ennast ise taastab ning läbi huvitavate vestluste said õpilased teada, millega pargivaht igapäevaselt tegeleb.
Jalgsimatk kestis viis tundi ja kõige raskem oli kahekilomeetrine mäkketõus Pravčická värava juurde, mis on 26,5 – meetrise avaga Mandri- Euroopa suurim kivist kaar.
Loodusvaated olid teekonnal tõeliselt imelised.
Neljapäeva veetsime Praha kõige suuremas pargis Stromovkas, kus õpilased tutvusid grupitöö käigus erinevate puuliikidega, võimalike tegevustega pargis ja jäädvustasid fotodena nähtut.
Lõunasööki peeti piknikuna. Samal ajal mängiti võrk- ja jalgpalli ja harrastati ka akrobaatikat.
Elevust tekitas kõigis uus liikumismäng puššpall, mis õpetas meeskonnatöö oskust ja õpilastel oli võimalik segavõistkondades üksteist paremini tundma õppida.
Pargis hoidsid korda ratsapolitseinikud. Vaata pilte.
Reede hommikupoolikul olime Põllumajandusmuuseumis,
kus viidi läbi keskkonnateemaline töötuba.
Seal õpiti prügijaotust, saadi teada infot erinevate toormaterjalide kohta
ning näidati ajaskaalal, millal mingi materjal on leitud või leiutatud.
Metsateemalises töötoas tutvustati erinevaid puuliike, nende kasutamist ja kliimamuutuste mõju.
Kõige suuremat elevust tekitas traktorite näitus, kus sai tutvuda erineva tehnikaga, mängida interaktiivseid traktoritega seotud mänge.
Õhtul toimus lõpupidu vabaajakeskuses Fun Arenas, mis oli disainitud küberpunkt stiilis, kus lapsed said osaleda erinevates tegevustes: inimlauajalgpall, elektrooniline noolevise, käesurumine, virtuaalreaalsusprillidega võitlemine ja liikumine.
Õpilastele anti üle tunnistused õpperändes osalemise kohta. Tänasime kõiki võõrustajaid imelise vastuvõtu eest.
Õpperändes osalesid järgmised õpilased: Grettel Karsna, Markus Miroljubov, Rasmus Hirmo, Robin Sõukand, Liina Avarmaa, Lucas Paalman, Marie Jürgen, Harri Talvik.
Õpilastega olid kaasas õpetajad Anneli Rahasepp ja Marika Ääremaa.
Laupäeval pärastlõunal algas kojusõit. Lennujaamas jäeti peredega hüvasti ning kallistused ei tahtnud lõppeda. Vaata pilte.
-
Muusikapäeva tähistamine
Lisatud: 3. oktoober 2024 | Autor: Anu Silm
1. oktoobril, rahvusvahelisel muusikapäeval toimus Räpina Ühisgümnaasiumis muusikat täis vahetund, kus esinesid kolmanda ja neljanda klassi õpilased, kes õpivad muusikakoolis. Pisikesel kontserdil astusid publiku ette järgmised noored ja lootust andvad instrumentalistid: Sofia Saprõkina (klaver), Marite Sikamägi (klaver), Emilia Rämson (plokkflööt), Anell Rosenberg (klaver), Raahel Miroljubov (viiul), Lisandra Lipsmäe (klaver), Kristina Piirsalu (akordion) ning Joel Varik (lõõtspill).
Täname kõiki julgeid esinejaid ja soovime neile jõudu ja jaksu pillimängu harjutamiseks.