Facebook Tunniplaan Toidumenüü Stuudium Office 365 Õppematerjalid Moodle Sisene

Kalender

  •  

    tek_logo

    Hea kooli rajaleidja logo

    Clipboard01


    Tundide ajad

    1. 8.00 – 8.45
    2. 8.55 – 9.40

     

    3. 9.50 – 10.35 P/G
    3. 10.00 – 10.45 Alg
    4. 10.55 – 11.40

     

    5. 12.00 – 12.45
    6. 12.55 – 13.40
    7. 13.45 – 14.30
    8. 14.35 – 15.20

     

Uudised

  • Sisalikuretk rabas

    Lisatud: 12. oktoober 2020 | Autor: Merle Kingla

    5. okt osalesid 2.b õpilased KIK-i projekti õppeprogrammis „Sisalikuretk rabas“.

     

    Meie sisalikuretk algas kaardi juures, kus otsisime oma asukohta.

     

    Vestlesime Päikeseloojangu maja juures rabast, seal elavatest lindudest ning loomadest, tegime tutvust sisalikega ja saime retkejuht Mari Kalalt teada sisalike elust.

     

    Igaüks leidis endale paarilise, kellega koos mõõtmisi teha, taimi uurida ja töölehte täita.

     

    Rabataimedega tegime tutvust mööda laudteed käies. Õpilased said teada, millised marjad on söödavad, et turbasammal hoiab vett ja aastas tekib 1mm turvast ning rabamännid on kidurad. Rabajärve ääres mõõtsime temperatuuri, kordasime rajal õpitud uusi rabataimi.

     

    Mitmete taimede nimes oli sees linnunimetus: kuremari, kukemari, hanevits, kanarbik.

     

    Ühises lõpuringis sai iga laps öelda, mida uut ja huvitavat ta õppis. Lõpuks nautisime vaatetornist kaunist vaadet sügisvärvides rabale.

     

    Oli ilus päikesepaisteline päev retkeks rabas, õppisime palju ja saime uusi teadmisi. Vaata pilte.

  • Kohtumine noorsoopolitseinikuga

    Lisatud: 12. oktoober 2020 | Autor: Tiia Aasmaa

    6. oktoobril käis 1. klassidel külas Põlva piirkonna noorsoopolitseinik Anne Lihtmaa.

    Ta tuletas lastele meelde, kuidas peab tänaval käituma ning rääkis liiklusreeglitest, jalgrattaga sõitmisest, helkuritest, sõidutee ületamisest ja paljust muust vajalikust.

     

    Oma teadmiste kinnistamiseks ja kontrollimiseks sai iga õpilane kingituseks liiklusaabitsa.

  • KIK-i õppeprogramm “Inimese füsioloogia”

    Lisatud: 8. oktoober 2020 | Autor: Ene Hainsoo

    7. oktoobril viibis 9.b klass KIK-i õppeprogrammi “Inimese füsioloogia” raames Tartumaal Vapramäe Loodusmajas. Esmalt vaatasid õpilased asjakohaseid õppevideoid. Seejärel toimus töö rühmades.

     

    Õpilased mõõtsid spetsiaalsete aparaatidega vererõhku, pulssi, käe  ja sõrmede tugevust, sooritasid katseid, kuidas muutub vererõhk kehalise koormuse või vaimse pinge lisandumisel.

     

    Kehalise koormuse lisamiseks tõstsid õpilased sangpommi, jooksid ja tegid kätekõverdusi.
    Vaimse pinge tekitamiseks pidid õpilased rühmakaaslast suutma nii naerma kui ka vihaseks ajada.

     

    Õppeprogramm lõppes aruteluga ja lõbusa käesurumisvõistlusega.
    Õppekäik oli väga õpetlik. Tänusõnad meie juhendajale Triinu Pestelsile!

     

  • KIK-i projekti õppepäev “Seikluslik ellujäämiskursus looduses”

    Lisatud: 8. oktoober 2020 | Autor: Marina Soidla

    29. septembril osales 6.a klass KIK-i projekti õppepäeval “Seikluslik ellujäämiskursus looduses”.

     

    Õppisime, kuidas ennetada ohtusid metsas viibides, anda abi hädaolukorras ja kuidas käituda loodust säästvalt.

     

     

  • Räpina gümnasistid kogevad elu tulevikus mängu abil

    Lisatud: 7. oktoober 2020 | Autor: Annika Šturmov

    Kolmapäeval, 7. oktoobril toimub Räpina ühisgümnaasiumis MTÜ Peipsi Koostöö Keskuse eestvedamisel keskkonnahariduslik rollimäng Eesti 2121, mis viib osalejaid tulevikku, et näha võimalikku elu 101 aasta pärast.

     

    Õpilased saavad osa huvitavast seiklusest, mis viib neid tulevikku. Peipsi Koostöö Keskuse projekt „Rollimäng õpilastele ÜRO kestliku arengueesmärkide vajalikkuse mõistmiseks“ tutvustab Peipsi piirkonna koolinoorele üleilmseid arengu- ja keskkonnaprobleeme ja ÜRO arengueesmärke.

     

    Projekti kulminatsiooniks on LARP tüüpi (Live Action RolePlay, Päris Elus Rollimäng) rollimäng Eesti 2121, mille käigus toimub võimalikult autentses keskkonnas mäng ökoloogilise katastroofi äärel olevas elust 101 aasta pärast.

     

    Päris elus rollimäng ehk LARP on mäng, milles osalejad kehastuvad erinevateks väljamõeldud tegelasteks. Hariduslik rollimäng on pedagoogiline meetod, mis on küll Skandinaavias tuntud, kuid Eestis kasutatakse vähe, sest mängu läbiviijal tuleb teha selle edukaks elluviimiseks pikalt eeltööd.

     

    LARP mäng arendab ka õpilaste  koostöö ja eneseväljendusoskust probleemsituatsioonide lahendamisel.

     

    Rollimäng aitab osalejatel näha probleemi eri tahke, jagada kogemusi ja leida konsensulikke lahendusi. Pedagoogilisest ja psühholoogilisest vaatenurgast on rollimängu positiivseks omadusteks ka fokusseerimine õppimisele, eneseteadlikkusele ja käitumise muutumisele.

     

    Projektijuhi Ederi Ojasoo sõnul on tegemist meetodiga, mille vastu haridustöötajad huvi tunnevad. Seda on näidanud suur osalejate hulk projekti raames varem korraldatud seminaridel ja (video)koolitustel. Räpina ühisgümnaasiumi mängust valmib ka õppevideo.

     

    Mängu põhilooja Lea Pullerist on seda meelt, et hariduslik rollimäng on üks väheseid õppemeetodeid, mis annab noortele ka ise õpitut kogeda läbi emotsioonide. „Emotsioonid ja mõtted ja tunded, mida üks larp annab, on igaühele suurepärane kogemus. Olen kindel, et peale mängu on selles osalenu kindlasti palju rikkam“, ütles Pullerits.

     

    Projekti elluviimist rahastab välisministeerium.

     

    Originaalartikkel.

  • Keskkonnamäng

    Lisatud: 7. oktoober 2020 | Autor: Karin Tuul

    Oleme põnevaks keskkonnamänguks valmis.

    Kostüümid käivad mängu juurde.

     

     

     

     

     

  • Muusikapäev 2020

    Lisatud: 6. oktoober 2020 | Autor: Anu Silm

    Neljapäeval, 1. oktoobril tähistati meie koolis rahvusvahelist muusikapäeva.

    Päeva algas kell 7.40 puhkpillimuusikaga: koolimaja ees mängis meeleolukat puhkpillimuusikat Räpina Noorte Puhkpilliorkester.

     

    1.–4. klasside õpilased osalesid loeng-kontserdil „Akordion ja lõõtspill“.

    Kontserdil esinesid ja rääkisid pillidest Sirli Aia ja Ants Järv (lõõts) ning Ave Astel (akordion).

     

    Ave Asteliga musitseerisid koos tema õpilased Miriam Metsanurm ja Georg Neimann.

    Õpilase said kuulda nii rahvalikke, klassikalisi kui ka popmuusikapalasid.

     

    Kontsert lõppes ühislauluga “Laulge, poisid”. Laulu saatis lõõtspillil Sirli Aia.

     

    Vanemad õpilased lahendasid muusikatundides õpetaja Krista Sildoja eestvedamisel Klassikaraadio lehel olevat muusikaviktoriini. Küsimused olid igati põnevad.

     

    Video järgi pidid õpilased tundma ära superstaar Jaak Joala või siis tunnustatud dirigendi Jaan-Eik Tulve, kes videolõigus prantsuse keelt rääkis, samuti 2022. a noorte laulupeo peadirigendi Pärt Uusbergi, kelle kohta saadi teada, millises eesti mängufilmis ta on mänginud üht peaosa.

     

    Nuputamist vajas ka küsimus, kus Ristile püstitatud soorebase foto tuli seostada Vaiko Epliku samanimelise lauluga. Ilmeksimatult tundsid õpilased ära muusikakatke, milleks oli Beethoveni “Elisele”.

     

    Kõige krõbedam küsimus puudutas Spotify omaniku Daniel Eki koroonakevadest tehtud avaldust maailma muusikute aadressil. Seda küsimust tuli guugeldada päris tükk aega, enne kui vajalik info leiti. Kõige aktiivsemaks ja tublimaks muusikaviktoriini lahendajaks osutus 8.a klass.

     


    Täname kõiki muusikapäeval osalejaid!

     

  • Räpina vallavalitsust külastas 3.a klass

    Lisatud: 6. oktoober 2020 | Autor: Vaike Tammes

    1.oktoobril külastas Räpina vallavalitsust Räpina ÜG 3.a klass. Klassi võttis vastu vallavanem Enel Liin. Õpetaja Marika Aruküla tutvustas klassi, öeldes, et 3.a klassis käib tegelikult 15 last, aga üks neist osaleb tundides interneti vahendusel kuna elab ise Indoneesias ja seetõttu teda täna kaasas pole.

     

    3.a klassi õpilased on inimeseõpetuse tundides rääkinud Eesti haridussüsteemist ja sellest, miks üldse peab õppima ja milliseid ameteid on olemas. Nii tuldigi tutvuma Räpina Vallavalitsuse ametite ja siin tehtavate töödega. Õpilased kuulasid, mida kujutab endast vallavanema töö ja said esitada küsimusi. Üllatusena tuli, et palju on niisugust tööd, mis jääb märkamatuks. Üks poiss tundis huvi, kui vanalt vallavanem seda tööd tegema hakkas ja sai vastuseks, et juba 30-aastaselt, olles üks nooremaid vallavanemaid tol ajal.

    „Pean väga oluliseks Räpina valla inimeste n-ö kokku keevitamist, et kõik tunneksid pärast haldusreformi end hästi ja et vallas poleks tülisid, et kõik astuksid ühte jalga,” vastas vallavanem küsimusele, mis on keerukas selles töös. Küsiti ka, mis on vallavanema töös kõige toredam. Enel Liin ütles, et rõõmu valmistab see, kui mõni objekt valmib. Samas tuleb edasi pingutada teiste objektidega ja tööd on alati palju.

     

    Õpilase Harri vanaema Miia töötab samuti Räpina Vallavalitsuses, nii ongi põnev teada saada, mis tööd teeb planeeringute- ja maakorraldusespetsialist. Miia Kasearu oli kohtumisele kaasa toonud hulga suuremaid ja väiksemaid kaarte. Miia rääkis, et temagi on õppinud kunagi Räpina koolis ja töötanud vallavalitsuses juba 30 aastat. Ülikoolis õppis Miia maakorraldust. Ta tutvustas lastele, mida tähendab vallavalitsuses maakorraldaja töö.
    Kaardid pakkusid õpilastele palju huvi – igaüks proovis leida kaardilt enda või oma vanavanemate kodukohta.

     

     

    Kohtumise lõpetuseks said õpilased külastada vallavanema kabinetti ja proovida, mis tunne on istuda tema toolil. Õnnespetsialist Ruudi lubati “pesast” välja ja kõik soovijad said teda paitada. Sel päikselisel oktoobrikuu päeval võtsid õpilased vallamajast kuhjaga positiivseid emotsioone koolimajja kaasa.

     

    Lisainfo:

    Vaike Tammes
    Avalike suhete spetsialist
    vaike.tammes@rapina.ee

  • Õpetajate päev

    Lisatud: 5. oktoober 2020 | Autor: Marika Ääremaa

    2. oktoobril tähistati Räpina ÜG-s õpetajate päeva. Direktoriks oli Raian Pung, õppejuhiks Mariin Tikka ja huvijuhiks Reno Palmik, õpetajate rollis olid 12. klassi õpilased.

     

    Õpilastel oli kolm tundi ning seejärel toimus aktus, kus esinesid algklasside ja 7. klassi ansambel, 12. klassi esituses nähti lustakat lühinäidendit “Meri ja Orav” (osades Raian Pung ja Reijo Sõukand) ning üllatuskülaliseks oli Nublu (meie õpetajad).

     

    Direktor Meeri Ivanov tänas kauaaegseid õpetajaid Evi Tamme ja Aira Meitust, kellel olid tööjuubelid. Aktus lõppes 12. klassi ühislauluga. Vaata videod.

     

  • Konkurss “Mida teeb õpetaja?”

    Lisatud: 5. oktoober 2020 | Autor: Marika Ääremaa

    5.-12. klassi õpilased pidid täiendama järgmisi lõpetamata lauseid:

    Minu õpetaja armastab…;

    Minu õpetaja ootab…;

    Minu õpetaja võimleb…;

    “Minu õpetaja ostab…”;

    “Minu õpetaja ei tea…”;

    “Minu lemmikõpetaja on…”.

     

    Kirjutisi hindasid õpilasesinduse liikmed.

     

    Parimate tööde autorid on Oskar Johannes Laht 12. kl, Janika Rõbakova 11. kl, Markus Hiis 11. kl, Marleen Möller 7.a kl, Merili Tiigimäe 8.a kl, Cätriin Zirna 8.b kl, Merlin Tolmusk 10. kl, Oliver Hans Kaljuvee 7.a kl, Agnes Leek 12. kl, Liisi Otsing 10. kl, Emma-Eliise Talviste 9.b kl, Andry Must 12. kl, Mikk Vosmi 9.a kl, Jaan Junson 7.b kl, Kristjan Koido 9.b kl, Angela Ivaru 10.kl.

     

    Töid on võimalik näha III korrusel.

     

    Aitäh kõigile osalejatele!