Facebook Tunniplaan Toidumenüü Stuudium Office 365 Õppematerjalid Moodle Sisene

Uudised

  • Karantiiniaeg õpetab meile rohkem iseseisvust

    Lisatud: 16. aprill 2020 | Autor: Mariin Tikka

    Ma arvan, et me kõik oleme oma peas mõelnud, et võiks juhtuda midagi sellist, et enam ei peaks koolis käima. Need päevad korra aastas, kui tehakse tuletõrjeõppus ja õpilased varem koju saavad, on suuremad pidupäevad kui sünnipäev või jõulud. Ka mina ootasin, et tuleks selline aeg, et saaks koolist eemal olla ja oma asjadega tegeleda ja no nüüd on siis see aeg käes.

     

    Ma ei oska küll teiste eest rääkida, kuid arvan, et kõigil on tegelikult ilma koolita palju raskem. Mina küll tunnen, et tahaks väga kooli tagasi minna. Tahaks näha oma sõpru ja koolitoitu süüa. Esimesel karantiinipäeval ma isegi nalja pärast vaatasin, mida täna koolis oleks süüa pakutud. Teemasid on ka palju raskem selgeks saada ja kõik võtab tohutult aega. Aga no mõnes mõttes on hea, et aega võtab, sest muidu poleks mul midagi teha.

     

    Ma kulutan päevas vahel 6-7 tundi arvuti taga õppides ja ausalt öeldes, on see palju väsitavam kui peale kooli paar tundi teemasid korrata. Mulle meeldib see, et saan ise oma aega planeerida ja kaua magada. See on hea, sest siis ma ei saa vinguda, et ma olen väsinud ja tahan koju. Tavaliselt alustangi lõunast õppimist ja õhtupoolikul käin jooksmas, jalutamas või rattaga sõitmas, sest hetkel on nii ilusad ilmad ja kevad on üldse tore ja soe aeg. Igavuse peletamiseks tellisin omale isegi suure pusle, mida vihmaste ilmade korral saaksin kokku panna.

     

    Minu arvates võiks sellisel kevadisel ajal olla rohkem ülesandeid seotud värskes õhus viibimise ja liikumisega, sest see toas passimine mõjutab nii vaimset kui füüsilist tervist. Üldiselt arvan, et õppetöö on hästi korraldatud ja kontakt õpetajatega on võimaldatud. Mina isiklikult pöördun nädalas mitu korda Facebook’i kaudu oma matemaatika õpetaja poole ja tema aitab mind alati rõõmuga. Õpetajatega suhtlemist pole vaja karta ja häbeneda, neil on väga hea meel kui ise neile kirjutad ja initsiatiivi üles näitad.

     

    Ülikahju on 9. ja 12. klassi õpilastest, kellel jäävad ära tutipidu ja lõpuaktus. 9. klassi lõpuaktus oli minu jaoks kõige tähtsam sündmus kogu senise elu jooksul ja jääb mulle igavesti meelde. Mul on kahju, et nad ei saa ennast tunda ilusa, tähtsa ja kergendatuna kui kõnnivad saalist välja, lõputunnistus käes.

     

    Kõige rohkem puudust tunnen ma tõesti nendest inimestest koolis ja rahvatantsust. Meil on seal koos nii toredad inimesed, kelle seltskonnas sul lihtsalt ei saa halb tuju olla. Tahaks juba nii väga tantsida ja koos tobedaid nalju teha. Kuna me kõik koos välja minna ei saa, oleme teinud koos videokõnesid Messenger’i vahendusel, et üksteisega eriolukorra või õppimise üle arutleda. Üksteisega suhtlemine ja abistamine koolitööde juures, annab rohkem motivatsiooni ja näitab, et oleme üksteise jaoks alati olemas, ükskõik mis ka ei juhtuks.

     

    Selline olukord tuleb mõnes mõttes meile kasuks. See õpetab meile rohkem iseseisvust, mis on elus väga oluline. Koolis on ju õpetajad kõik eeltöö ära teinud ja meie kirjutame tahvlilt maha või kuulame nende juttu. Nüüd on võimalus rohkem süveneda ja endale ise asju selgeks teha.

     

    Soovitan kõigil mõelda positiivselt ja leida endale mingi muu tegevus pärast õppimist: tee sporti, käsitööd, toimeta aias, pane puslet kokku vms. Võimalusi on palju ja kasutage seda aega iseenda jaoks, sest sellist võimalust ei pruugi enam tulla. Pingutagem veel natuke, järgime reegleid ja suvi on ka juba käega puudutuse kaugusel. Olge terved!

  • Räpina Üg õpilasesinduse arvamusi distantsõppest ja nende üldisest tegevusest

    Lisatud: 15. aprill 2020 | Autor: Marika Ääremaa

    Olenevalt sellest, et ei ole võimalik koolis õpilastega suhelda, on kontakt õpilastega tihe ning omavaheline suhtlus käib edasi teisi kanaleid pidi.

     

    Õpilasesinduse liikmetele läbi viidud küsitluses selgus, et koduõpe on kulgenud enamuste jaoks siiamaani hästi, kuigi vahel tundub, et õppimist on palju, saavad nad siiski hakkama.

     

    Distantsõppe ajal peavad nad väga oluliseks, et oskaksid oma aega planeerida, teemadest õigesti aru saada, suhtlemist õpilaste ja õpetajate vahel ning õpetajate mõistvat suhtumist, interneti olemasolu, kindlasti liikumist õues ja kaaslaste tuge.

     

    Analüüsides õpilasesinduse selle õppeaasta tegevust jäi neile kõige rohkem meelde maakondlik sõbrapäev, kohvikud, ministaarid, lustakad tantsuvahetunnid ning osalemine erinevatel konverentsidel ja aruteludel.

     

    Nad leidsid, et traditsioonilistest üritustest peaksid kindlasti jätkuma järgmised üritused: ministaaride pidu, maakondlik sõbrapäev, tantsuvahetunnid, moeshow, projektipäevad, jõululaat ja erinevad kontserdid. Kindlasti tahavad nad järgmisel aastal teha ka midagi uut ja huvitavat, olgu selleks siis sügis- või kevadball, filmiõhtud või talendishow. Ettepanekuid oli palju ning koos tuleb need läbi arutada.

     

    Kuna märtsis kohtuti ka teiste Põlvamaa gümnaasiumiõpilastega, siis leiavad õpilasesinduse liikmed, et see koostöö peaks muutuma veel tihedamaks, et olla kursis, mida teised noored mõtlevad ja oluliseks peavad.

     

    Lisaks sellele, et muuta koolielu taas põnevaks kõigi koolikaaslaste jaoks, peavad nad oluliseks ka enda seas arendada meeskonnatööd, teha ühised õppepäevi ja viia läbi toredaid arutelusid koos ühiste väljasõitudega.

  • 3.klassi õpilaste tagasiside

    Lisatud: 14. aprill 2020 | Autor: Hele Aia

    Vastas 12 õpilast (1 õpilane vastas 2 korda)

     

    Küsimus nr.1
    1. Õppimist on liiga palju, olen hädas (1)
    2. Õppimist on parasjagu (12)
    3. Koolitööd on vähe, mul on igav (0)

     

    Küsimus nr.2
    1. Keegi peab mind kogu aeg aitama (1)
    2. Mõnikord palun abi (11)
    3. Saan ise hakkama(2)
    4. Soovin, et õpetaja mind video vahendusel õpetaks (0)
    5. Soovin, et õpetaja helistaks ja küsiks, kuidas mul läheb (0)

     

    Küsimus nr.3
    Kodus õppimine on tore, sest..
    1. saan ise oma aega planeerida (6)
    2. saan tegeleda meeldivate lisategevustega (5)
    3. mulle meeldivad teistsugused koolitööd ja ülesanded (3)

     

    Laste kommentaarid küsimusele Miks on kodus õppimine halb?
    Kokku vastas 9 last (nimega), 1 ilma nimeta
    Ei saa sõpru näha (2)
    Mõned asjad on vahel rasked (2)
    Tüütu on erinevatesse keskkondadesse sisselogimine
    Sõpradega ei saa piisavalt otse rääkida
    Ei saa teha paaris-ja rühmatöid
    Liiga palju peab arvutis olema/ paljud ülesanded on vaja arvutis teha
    Ma justkui ei õpikski midagi
    Koolis saab rohkem juhiseid ja saab sõpradega ülesandeid arutada
    Kodus on igav

  • Auhinnaline koht nutiviktoriinil

    Lisatud: 7. aprill 2020 | Autor: Marika Ääremaa

     

    Meie kooli 5.b klassi õpilane Merili Kirjuškin saavutas nutiviktoriinil “Nutt tuleb peale” auhinnalise koha.

     

     

     

     

  • Edulugude konkurss “Õppimine on põnev!”

    Lisatud: 6. aprill 2020 | Autor: Irmen Nagelmaa

    Haridusprogrammi Ettevõtlik Kool edulugude konkurss 2020 „Õppimine on põnev!“ on avatud!

    Selleks, et lood kõige ettevõtlikkumatest tundidest, projektidest, sündmustest, koolitustest, õppepäevadest või muudest tegevustest saaksid jutustatud suuremale hulgale huvilistele, oleme kuulutanud välja edulugude konkursi, millega soovime tunnustada inimesi, organisatsioone kui ka algatusi, mis väärtustavad ettevõtlikku hoiakut või on heaks näiteks ettevõtliku õppe metoodika rakendamisest.

     

    Edulugude konkursi kategooriad:

    * Parim koostöötegu – tunnustame partnerite vahelist koostööd, olgu selleks kogukonnad, õppeasutused, asutused, ettevõtted, lapsevanemad jne. Koostööst sündinud tegevus väärtustab ettevõtlikku hoiakut või on eeskujuks ettevõtliku õppe metoodika rakendamisel.

    * 2P (Parim Praktika) – tunnustame õpetajat, kes on välja töötanud ettevõtliku õppe rakendamiseks hea õppematerjali, -meetodi, -tegevuse, mis väärib laiemat tähelepanu.

    * Noorte algatus – tunnustatakse noort või noori, kes on algatanud ja ellu viinud koolis, kogukonnas vm silmapaistva teo.

    * Ettevõtlik haridustegu – tunnustatakse isikut, meeskonda või organisatsiooni, kes on algatanud tegevuse koolis, lasteaias, mis on panustanud noorte ettevõtliku eluhoiaku arendamisesse.

    Lisaks annavad maakondlike arenduskeskuste koordinaatorid välja ka “Ettevõtliku kooli” „Aasta üllataja“ auhinna, millega tunnustatakse piirkondlikke eestvedajaid, kes on õppeaasta jooksul rakendanud ettevõtliku õppe metoodikat, panustanud või olnud uuenduslikul moel eeskujuks ettevõtliku eluhoiaku kujundamisel.

     

    Edulugusid saavad esitada kõikidele kategooriatele Ettevõtliku Kooli võrgustikku kuuluvad koolid ja lasteaiad.

    Edulugusid ootame kuni 22. juunini, loe lähemalt esitamise kohta siit: https://evkool.ee/edulood/haridusprogrammi-ettevotlik-kool-edulugude-konkurss-2020/

     

    Palume teavitada kooli juhtkonda esitatud edulugudest.

  • Algab kevadine pokurahva loendus

    Lisatud: 6. aprill 2020 | Autor: Marika Ääremaa

    Tänasest kuni 17. maini toimub suur üle-eestiline pokurahva loendus. Teist aastat järjest kutsub Pokumaa üles looduses liikuvaid inimesi pilku teritama, pokusid otsima ning sellest teistelegi teada andma. Pokud saab kaardile kanda tänu Regio kaardimeistritele, alustamiseks tuleb minna veebilehele www.pokumaa.ee/pokuloendus ja järgida sealseid juhiseid.

  • Fotokonkurss

    Lisatud: 2. aprill 2020 | Autor: Marika Ääremaa

  • Veebipõhine häkaton

    Lisatud: 2. aprill 2020 | Autor: Marika Ääremaa

  • Nutispordi Kagu-Eesti finaalvõistlused

    Lisatud: 23. märts 2020 | Autor: Kätlin Neimann

    Reedel, 20. märtsil toimusid virtuaalselt matemaatikaprogrammi Nutisport Kagu-Eesti finaalvõistlused.

     

    Meie koolist saavutasid häid tulemusi järgmised õpilased:

    Harri Talvik 1. koht

    Romio Tikka 2. koht

    Lucas Paalman 3. koht

    Cordelia Liiv 3. koht

    Alisa Burdina 3. koht

    Casper Ranne 3. koht

  • 7. klassi õpilaste inglise keele olümpiaad

    Lisatud: 23. märts 2020 | Autor: Maie Oper

    12. märtsil toimus inglise keele olümpiaad 7. klasside õpilastele.

    Meie koolist saavutas I–II koha Alisa Burdina.