Facebook Tunniplaan Toidumenüü Stuudium Outlook Siseveeb Õppematerjalid Opiq Moodle Sisene

Kalender

  • tek_logo

    Hea kooli rajaleidja logo

    Clipboard01


    Tunnid

    1. 8.00 – 8.45
    2. 8.55 – 9.40

     

    3. 9.50 – 10.35 P/G
    3. 10.00 – 10.45 Alg
    4. 10.55 – 11.40

     

    5. 12.00 – 12.45
    6. 12.55 – 13.40
    7. 13.45 – 14.30
    8. 14.35 – 15.20

     

Uudised

  • KIK õppeprogramm Teaduskeskuses AHHAA

    Lisatud: 10. oktoober 2022 | Autor: Evi Tamm

    7. oktoobril külastasid 2.t, 4.t, 5.t, 3.v ja 4.c klasside õpilased KIK õppeprogrammi „Salapärane vesi“ raames Teaduskeskust AHHAA .

     

    Õppepäeva esimeses osas tehti katseid ja uuriti, mida tähendab vee soolsus. Üheskoos leiti, millised on vee omadused, vee olekud ja milline on vesi elukeskkonnana. Mikroskoobiga vaadati veekeskkonnaga seonduvaid erinevaid preparaate.

     

    Õppepäeva teises osas tutvuti elusaali akvaariumite asukatega. Suurt huvi pakkus õpilastele 6000-liitrine akvaarium Punase mere kalade, korallide ja teiste mereelanikega ning eraldi akvaarium merihobukestega. Veemaailmas sai tekitada keeriseid, tulistada veekahurist ja ehitada toimiv veevärgisüsteem.

     

    Pärast õppepäeva lõppu said õpilased ise veel vabalt keskust külastada.

     

    Õppepäev oli õpetlik ja huvitav.

     

  • Algklasside teemapäev „Õun“

    Lisatud: 7. oktoober 2022 | Autor: Kai-Karell Narrusk

    Algklasside õpilased ja õpetajad pööravad sel aastal rohkem tähelepanu tervislikule toitumisele ning teisipäeval oli meie esimene teemapäev.

     

    Ettevalmistused teemapäevaks “Õun” algasid juba eelmisel nädalal, kui kunstitundides maaliti ja joonistati õunu ja tööõpetuses neid erinevail viisidel meisterdati.

     

     

    Et aga seltsis on alati lõbusam, kutsusime külla tulevased koolilapsed Räpina lasteaiast. Nii olid meie seas nii rõõmsad Krõllid kui lustilised Õnneseened. Ka nemad tõid oma toredad ühistööd näitusele.

     

    Hommikut alustasid õpilased klassides ning proovisid koos välja uurida, miks on õun parem kui komm. Pärast lõunasööki oli juba paljudele selge, et just õunas on vitamiinid, mida kommist ei leia. Teati ka, et õunas leidub kiudaineid, mida heaks terviseks samuti vaja on.

     

    Kui meie külalised kohale jõudsid, kogunesime suurde võimlasse. Peale lühikest rõõmujooksu (suur ruum kutsub alati lapsed kilgates jooksma), võimlesime lõbusasti koos, jooksime teatejooksu ja tantsisime „Õunakese“ tantsu. Ikka näol lõbus naeratus ja jalad rõõmsasti kepslemas. Tuleb tõdeda, et tulevased koolilapsed leiavad oma õpetaja kiiremini üles kui koolilapsed ja on varmad kuulama, mis kohe-kohe juhtuma hakkab.

     

    Peale ühist tantsuringi liikusid tulevased koolilapsed meie koridorides, vaatasid näitust ja astusid klassidesse sisse. Kõik proovisid kirjutada oma nime nii interaktiivsetele tahvlitele kui ka kriiditahvlile. Tühjaks tantsitud kõhtu sai pista ka õunaviilu või paar. Nii külalistel kui ka meil oli tore kõditunne kõhus – uued sõbrad ja toredad hetked, mida kinni püüda.

     

    Tänasega meie õunatrall veel ei lõppe. Kes läheb veel Räpina Aiandus ja Koduloomuuseumi, kes loeb veel õuntest, kes kirjutab…  On ju teada, et õun on tervise ja tarkuse sümbol.

  • Õpetajate päev

    Lisatud: 6. oktoober 2022 | Autor: Marika Ääremaa

    5. oktoobril oli 12. klassi õpilastel võimalus tunda ennast tõeliste õpetajatena ning anda tunde nooremate klasside õpilastele.

     

    Aktusel olid üllatusesinejateks õde-venda Merit ja Märten Männiste, kes on andekad noored lauljad ja näitlejad. Merit on armastatud lauluõpetaja ja Märten õpetab kitarri. Noored on kolleegid Rahvusooperis Estonia, kus nende kanda on nimiosad muusikalides „Pipi Pikksukk” ja „Buratino”.

     

    Seejärel esines sõnavõtuga 12. klassi direktor Jakob Täht ning andis taas võimu tagasi kooli direktorile Meeri Ivanovile, kes tänas kõiki õpetajaid ja andis kooli tänukirja nendele, kel oli tööjuubel.

     

  • Loeng „ Nullist sajani viie lihtsa sammuga”

    Lisatud: 4. oktoober 2022 | Autor: Marika Ääremaa

    Räpina ÜGs toimus 27. septembril 9.b klassile ja 30. septembril gümnaasiumis ettevõtlust ja majandust õppivatele õpilastele loeng iduettevõtlusest.

     

    Külas käis Räpina ÜGs põhikooli lõpetanud ja 2021. aasta „Ajujahi“ võitjatiimi liige Märten Kala.

     

     

    Märten rääkis, kuidas ettevõtte idee leida ja esimene müüdav toode teha seda testides ja pidevalt arendades. Samuti kõneles ta suurimatest kordaminekutest ja ebaõnnestumistest ning sellest, miks peab kordaminekuid tähistama ja kuidas ebaõnnestumistest üle saada.

  • Tartu Ülikooli loodusmuuseumis

    Lisatud: 4. oktoober 2022 | Autor: Tiia Aasmaa

    27. septembri hommikul sõitsid 3.a klassi loodushuvilised õpilased KIK programmi raames  loodusmuuseumi ammutama uusi teadmisi loodusest.

     

    Õpilastest moodustati rühmad, lahendati erinevaid ülesandeid. Lapsed pidid piltide järgi leidma lindudele nimed ja ka õige mänguasjast linnu. Samuti tuli tunda loomanahku, skeemide järgi leida konna, lepatriinu ja liblikate arenemisetapid.

     

    Mikroskoobiga sai uurida putukaid ja liblikatiibu. Okste järgi tuli tunda, kes seda oksa närinud on. Ka loomasarvede tundmine tekitas suurt elevust.

     

    Aeg möödus põnevate ülesannetega kiiresti ning tagasiteel olid õpilased veel õhevil kuuldust ja nähtust.

     

  • Viiendikud Jõe- ja Järvehuntide Akadeemias

    Lisatud: 3. oktoober 2022 | Autor: Kristi Talvik

    22. septembril külastasid 5.b klassi ja 29. septembril 5.a klassi õpilased KIK õppeprogrammi “Eesti veekogud kaardil ja looduses” raames Tartus asuvat Jõe- ja Järvehuntide Akadeemiat.

     

    Õppeprogramm koosnes kahest osast. Õppepäeva alguses õpiti tundma Eesti tähtsamaid veekogusid ning põhjalikuma ülevaate said õpilased Emajõest, Peipsi järvest ja Võrtsjärvest.

     

    Ühiselt tuletati meelde ilmakaari ning õpiti kasutama looduses kompassi ja selle abil määrama suundi.

     

    Teadmiste kinnistamiseks moodustati õpilastest rühmad ja viidi läbi maastikumäng, kus igas punktis olid küsimused jõgede ja järvede kohta.

    Õppepäeva teises osas oli tore sõit Emajõel lodjaga Jõmmu, mida saatis põnev jutt laevade navigeerimisest, tõusudest ja mõõnadest ning tuletati ka varem õpitut meelde.

     

    Oli hariv, õpetlik ja põnev päev, mida saatis päikesepaisteline ilm.

  • Euroopa keeltepäeva tähistamine Räpina Ühisgümnaasiumis

    Lisatud: 30. september 2022 | Autor: Aira Meitus

    26. septembril tähistatakse Euroopa keeltepäeva, et suurendada teadlikkust Euroopa kultuurilisest ja keelelisest mitmekesisusest ning innustada inimesi elukestvale keeleõppele.

     

    Räpina Ühisgümnaasiumis toimus sellel päeval mitmeid ettevõtmisi: õpilased osalesid keeletundides Vikerraadio poolt korraldatud lustakas äraarvamismängus Mis keeles kõlab „Harry Potter“? ja mängisid „Minu Euroopa“ digimängu, kus küsimustele vastates läbiti virtuaalselt 27 riiki.

     

    9.–12. klasside õpilased võtsid osa Euroopa keeltepäevale pühendatud viktoriinist, mille küsimused puudutasid maailmas kõneldavaid keeli ja põnevaid fakte riikide ning isikute kohta. Peamurdmist ja mänguhasarti jagus kõigile.

     

    Kiitus kõikidele osalejatele!

     

  • Tantsuvahetund

    Lisatud: 30. september 2022 | Autor: Marika Ääremaa


    Õpilasesinduse eestvedamisel algasid reedesed tantsuvahetunnid.

     

     

     

     

     

     

     

  • Kagu-Eesti Ideelabor 2022

    Lisatud: 30. september 2022 | Autor: Kätlin Neimann

    Teisipäeval, 27. septembril toimus Valga Gümnaasiumis kolmas
    Kagu-Eesti Ideelabor. 

     

    Ideelabor on piirkonna gümnasistidele suunatud üritus, mille eesmärgiks on inspireerida noori olema ettevõtlikud. Meie koolist osalesid ettevõtlus- ja majandusõppe valinud gümnasistid.

     

     

    Noori aitasid innustada mobiilsed mentorid, Ideelaborit viis läbi kogenud koolitaja ning inspiratsioonikõneleja Harald Lepisk.

     

  • Inimene, liiklus, keskkond

    Lisatud: 29. september 2022 | Autor: Kaja Runthal

    28. septembril osalesid 4.a, 4.v ja 6.c klass KIKi programmi “Inimene, liiklus, keskkond” raames Eesti Maanteemuuseumis.

     

    Õppepäeva alguses tegime autodele tehnilise ülevaatuse ning vestlesime kasvuhoonegaaside tekkimisest ja kliima soojenemisest. Järgnevalt vaatasime filmi süsiniku jalajälje vähendamiseks.

    Süsiniku jalajäljest võib veerandi veeretada transpordi arvele.

     

    Kui iga inimene mõtleb, kuidas liikuda ühest kohast teise keskkonnasõbralikult, saab ta süsiniku jalajälge vähendada. Tuleb teha õigeid valikuid.

    Põnevaks ülesandeks kujunes prügi sorteerimine ning ennustamine, kui kaua mõni asi looduses laguneb.

     

    Aeg möödus märkamatult, sest kogu programm oli seotud erinevate mängude ning tegevustega. Programmi lõpus meisterdas iga õpilane endale vanast rehviribast käevõru.

    Muuseumis käik oli õpetlik ning meeldis kõigile. Täname saatjaid lapsevanemaid!