Kalender
Uudised
- 
				A. Le Coqi muuseumi külastusLisatud: 30. oktoober 2025 | Autor: Karin Tuul  28. oktoobril käisid Räpina Ühisgümnaasiumi 10. ja 11. klassi õpilased Tartu A. Le Coqi muuseumis. 28. oktoobril käisid Räpina Ühisgümnaasiumi 10. ja 11. klassi õpilased Tartu A. Le Coqi muuseumis.Tutvusime firma üle 200 aasta pikkuse ajalooga ning nägime haruldasi tootmisseadmeid, mis on tehases olnud selle algusest. Interaktiivne muuseum pakkus põnevust. Giidituuril saime põhjalikumaid teadmisi muuseumi olulisematest eksponaatidest, linnasekasvatuse protsessist ning unikaalse linnasetorni arhitektuurilisest taustast ja ajaloost. Saime ülevaate ka uuendustest, mis muudavad tootmise keskkonnasäästlikumaks. Ekskursiooni lõppedes saime ajatunnelis omal käel uudistada huvitavaid fakte õlle ajaloost. Lisaks käisime kunstitunnelis vaatamas Ott-Kaspar Sultsi maalinäitust „Anti Pedant ja kooselu Maaliga“. Külastuse lõpus nautisime värskendavat limonaadi. Õpilastega oli kaasas õpetaja Karin Tuul. Tegevus viiakse läbi meetme „Atraktiivne piirkondlik ettevõtlus- ja elukeskkond” koostööprojekti „Lõuna-Eesti ettevõtlikud noored“ vahenditest. Kaasrahastab Euroopa Liit. 
- 
				Räpina Ühisgümnaasiumi õpilased uurivad vee varjatud maailma SHORE projekti toetuselLisatud: 28. oktoober 2025 | Autor: Irmen Nagelmaa SHORE on Euroopa Liidu poolt rahastatav haridus- ja teadusuuringute projekt, mille eesmärk on tõsta teadlikkust mere- ja veekeskkonnast (sh jõe- või meresüsteemidest) ning õpetada noori, õpetajaid ja koole tegutsema veekogude ökosüsteemide kaitsel. Koole toetatakse viies regioonis: Läänemere, Musta mere, Vahemere ning Doonau ja Reini jõe piirkonnas. Arendatakse keskkonnaharidust toetavaid „siniseid õppekavu“, õpetajakoolitust, koolide võrgustikku („Blue Schools“), digitaalset platvormi jms. Räpina Ühisgümnaasiumi projekt „Vee varjatud maailma uurimine. Veekogude toiduahelad“ on loodud 14–16-aastaste õpilaste veealase teadlikkuse parandamiseks, mis on kooskõlas ELi missiooni „Taasta meie ookean ja veed aastaks 2030“ rakenduskava punktis 1.2 esitatud eesmärkidega. Kooli tegevused keskenduvad Võhandu jõe, Peipsi järve ja Läänemere ökosüsteemide ning kalaliikide tundmaõppimisele, lisaks vee- ja kaldareostusele. Räpina Ühisgümnaasium alustas antud projekti tegevustega oktoobris. 8. oktoobril osalesid õpetajad Kristi Talvik ja Karin Tuul SHORE koolituspäeval Loksal. Tutvuti erinevate veebisaitidega, mida on võimalik kasutada projekti läbiviimiseks. Mõõtmisseadmetega mõõdeti Loobu jõe vee happelisuse ja hapniku sisaldust. Klassiruumis testiti rühmas erinevate vete (kraanivesi, merevesi ja jõevesi) happelisust (pH-d) ja lubjarikkust. 17. oktoobril osalesid algklasside õpilased õpetaja Hele Aia korraldatud õppeprogrammis „Kalapäev – õpime ja kokkame“. Lapsed õppisid tundma Eesti kalade mitmekesisust, said teada, millised on nende kohastumised vee-eluks, kuidas liike eristada, kus kalad elavad (magevee-, mere- ja riimveekalad), mida nad söövad ja kuidas paljunevad. Kalapäeva kõige põnevam osa oli praktiline töö, kus uuriti räime välis- ja siseehitust, õpiti räimi puhastama ja praadima. Kooli õppeköögis valmistati päeva lõpuks maitsev kalaroog ning kogu tegevus võeti rahulolevana kokku ühises lõunalauas. Vaata pilte. Projekti raames on tulemas on veel mitmed tegevused: 1. erinevate veekogude äärne koristuskampaania; 
 2. veeproovide võtmine ja välitööd uurimislaagris Paldiskis;
 3. laboratoorsete testide ja analüüsi töötoad, milles uuritakse vee seisundit, bioloogilist mitmekesisust ning võõrliike meie veekogudes (Läänemeri, Peipsi järv, Võhandu jõgi);
 4. ülekooliline üritus „Vee varjatud maailm“;
 5. veenädal algkoolile (1.–4. klass), kus toimuvad erinevad tegevused ainetundides.Tegevused rahastatakse Euroopa Liidu SHORE projekti lepingu nr. 101112815 Open Call 3 alusel. 
- 
				Kohtumine Soome Kipinää kooli õpilasesindusegaLisatud: 28. oktoober 2025 | Autor: Marika Ääremaa 20.-21. oktoobrini viibisid Räpina ÜG õpilasesinduse liikmed Soomes. Esimesel päeval tutvusime Helsingi vaatamisväärsustega. Erilist elamust pakkus 5D kinos vaadatud film, mis andis põhjaliku ülevaate Helsingist. Teisel päeval külastasime Kipinää kooli Hyvinkääs, kus meid võttis vastu arendusjuht Jaakko Rainio, kes tutvustas nende koolisüsteemi. Seejärel jätkasime kooliga tutvumist nende õpilasesinduse presidendi Egero Aluste ja tema õe Elinaga. ÕE liikmed said esitada küsimusi, mis neil kooli tutvustamisel tekkisid. Kuna selles koolis õpikuid ei kasutata, siis oli huvitav teada saada, kuidas õppetöö toimub. Samuti vestlesime nutiseadmete kasutamisest, riietumisest koolis, suhtlemisest õpetajatega. Teiste ÕE liikmetega kohtusimegi ekskursiooni käigus.  Kuna teemasid, mida arutada, oli väga palju, siis jätkasime vestlust õpilasesinduse ruumis. Egero rääkis õpilasesinduse valimistest, nende poolt korraldatavatest üritustest ning õpilassesindusele raha teenimise võimalustest. Kuna teemasid, mida arutada, oli väga palju, siis jätkasime vestlust õpilasesinduse ruumis. Egero rääkis õpilasesinduse valimistest, nende poolt korraldatavatest üritustest ning õpilassesindusele raha teenimise võimalustest.Kipinää kooli õpilasesindus tahab väga kevadel külastada meie kooli.  Seejärel külastasime Fazeri kommivabrikut, kus vaatasime filmi Fazeri ajaloost, tutvusime troopiliste viljade ja maitsetaimedega, mida šokolaadi sisse pannakse. Lisaks said kõik süüa nii palju komme, kui soovisid ja lahkudes anti kõigile kingipakk. Vaata pilte. Seejärel külastasime Fazeri kommivabrikut, kus vaatasime filmi Fazeri ajaloost, tutvusime troopiliste viljade ja maitsetaimedega, mida šokolaadi sisse pannakse. Lisaks said kõik süüa nii palju komme, kui soovisid ja lahkudes anti kõigile kingipakk. Vaata pilte.Õpilastega olid kaasas õpetajad Marika Ääremaa ja Karin Tuul 
- 
				RahvatantsLisatud: 28. oktoober 2025 | Autor: Külliki Arjokesse 
- 
				Osalemine Räpina lasteaia presidendi valimistelLisatud: 24. oktoober 2025 | Autor: Grete Tuusa  16. oktoobril osales meie kooli õpilasesinduse president Grete Tuusa žürii koosseisus Räpina lasteaia Vikerkaar presidendi ja lastevalitsuse valimistel. Kõik kandideerijad pidid ennast tutvustama ja vastama küsimustele. 16. oktoobril osales meie kooli õpilasesinduse president Grete Tuusa žürii koosseisus Räpina lasteaia Vikerkaar presidendi ja lastevalitsuse valimistel. Kõik kandideerijad pidid ennast tutvustama ja vastama küsimustele.
- 
				Räpina Ühisgümnaasiumi õpilaste Erasmus+ õpiränne SaksamaaleLisatud: 14. oktoober 2025 | Autor: Irmen Nagelmaa  12.–17. oktoobrini viibisid Erasmus+ õpirändel Saksamaal Räpina Ühisgümnaasiumi 8. klassi õpilased Marie Jürgen, Grettel Karsna, Triinu-Liis Kirats, Kaileen Koser, Lilian Kozer, Maarek Kurvits, Lauri Lundve ja Harri Talvik. 12.–17. oktoobrini viibisid Erasmus+ õpirändel Saksamaal Räpina Ühisgümnaasiumi 8. klassi õpilased Marie Jürgen, Grettel Karsna, Triinu-Liis Kirats, Kaileen Koser, Lilian Kozer, Maarek Kurvits, Lauri Lundve ja Harri Talvik.Koos Fritz Greve Gümnaasiumi eakaaslastega veedeti koolinädal Malchinis. Õpilased tutvustasid oma kodukohta ja kooli. Koos uuriti meid ühendava Läänemere iseärasusi ja Euroopa rannikut, tehti rühmatööd Räpina ja Malchini piirkonna paremaks tundma õppimiseks. Selleks kasutati Google Mapsi erinevaid võimalusi ja külastati sadamalinn Warnemündet. Liikumisrõõmu pakkus ühine spordipäev. Tehti teatevõistlusi, tutvuti uute pallimängudega (Brennball) ja mängiti võrkpalli. Mahukam õpilaste ülesanne oli tutvustada tähtpäevi, mis on Saksamaal ja Eestis erinevad. Selleks tuli oma grupikaaslastega läbi arutada sarnased ja erinevad tähtpäevad ning teha digiesitlus või video. Huvitav oli vaadata saksa õpilaste ettekandeid kadripäevast, jaanipäevast või vabariigi aastapäevast. Eesti õpilased omakorda tutvustasid nikolausipäeva ja -karnevali tähistamist Saksamaal. Õpiränne andis noortele kogemuse rahvusvaheliseks koostööks ning lisas julgust hakkama saamiseks võõras keskkonnas. Igapäevaselt suheldi inglise ja saksa keeles. Heaks eeskujuks oli saksa õpilaste viisakas ja lugupidav suhtumine külalistesse, kaasõpilastesse ja õpetajatesse. Samas oldi avatud ja peeti lugu huumorist. Õpirände eesmärk oli kujundada õppimisele motiveeritud ja ennastjuhtivaid õpilasi, kes on algatusvõimelised ja aktiivsed ühiskonnaliikmed ning kes julgevad teha ettepanekuid ning seista enda ja teiste vajaduste eest. Õpiränne aitab neid eesmärke saavutada. Räpina ühisgümnaasiumi noored elasid õpirände ajal saksa õpilaste peredes. Nii sai näha partnerkooli õpilaste argipäeva, kogeda perekondlikku suhtlust ja ühiseid ettevõtmisi väljaspool kooli. Vaata pilte. Õpilasi saatsid õpetajad Irmen Nagelmaa ja Kristi Talvik. Projekti rahastatakse Euroopa Liidu meetmest: akrediteeritud asutuste õpirändeprojektid üldhariduses (KA121-SCH); toetuse andja: EE01 Haridus- ja Noorteamet (Harno), projekt number: 2025-1-EE01-KA121-SCH-000319188. 
- 
				Rebaste ristimineLisatud: 14. oktoober 2025 | Autor: Karin Tuul 10.10. toimus Räpina Ühisgümnaasiumis rebaste ristimine, mida viis läbi 12. klass. 
- 
				Üle-eestiline koolinoorte keelelaagerLisatud: 13. oktoober 2025 | Autor: Marleen Punnisk  20.–21. septembrini toimus Luual Emakeele Seltsi ja Tartu Ülikooli eesti- ja üldkeeleteaduse instituudi korraldatud üle-eestiline koolinoorte keelelaager “Tekstist sünnib tähendus“. Kohale oli kutsutud mõnikümmend emakeelefanaatikut 8.–12. klassist üle Eesti. Osalejate valikul lähtuti registreerumisel esitatud motiveerituse põhjendusest. Laagri õppepäevade loengud ja majutus olid Luua mõisahoones. 20.–21. septembrini toimus Luual Emakeele Seltsi ja Tartu Ülikooli eesti- ja üldkeeleteaduse instituudi korraldatud üle-eestiline koolinoorte keelelaager “Tekstist sünnib tähendus“. Kohale oli kutsutud mõnikümmend emakeelefanaatikut 8.–12. klassist üle Eesti. Osalejate valikul lähtuti registreerumisel esitatud motiveerituse põhjendusest. Laagri õppepäevade loengud ja majutus olid Luua mõisahoones.Esimene päev algas üksteisega tuttavakssaamisega. Loengutes räägiti keele kasutamisest siltidel ja keelest kui märgisüsteemist. Saime teada, et inimene loob tekstile tähenduse ja et TI ei loo teksti, sest ta annab edasi varasemaid mõtteid ja ei mõtle ise. Lisaks lõime ise silte ja paigutasime need mõisas erinevatesse kohtadesse. Seejärel näidati meile mõisahoonet ja räägiti selle ajaloost. Õhtul tegime eestikeelseid meeme, millest enamik olid laagri varasemate tegevustega seotud. Teine päev algas kosutava hommikusöögiga, millele järgnesid uued loengud. Esimeses loengus õppisime märkama kõhklusi kirjatükkides ja uurisime erinevaid tekstipehmendajaid.  Teine loeng keskendus akadeemilise teksti mõistmisele ning pakkus nippe, kuidas muuta keeruline tekst arusaadavamaks, meeldejäävamaks ja nauditavamaks. Meile tutvustati kahte lähenemisviisi: teaduslik tekst kui ringreis ja teaduslik tekst kui muinasjutt. Loengu lõpetas rühmatöö – plakati koostamine, mille käigus oli vahva kuulata mitmekesiseid vaatenurki. Teine loeng keskendus akadeemilise teksti mõistmisele ning pakkus nippe, kuidas muuta keeruline tekst arusaadavamaks, meeldejäävamaks ja nauditavamaks. Meile tutvustati kahte lähenemisviisi: teaduslik tekst kui ringreis ja teaduslik tekst kui muinasjutt. Loengu lõpetas rühmatöö – plakati koostamine, mille käigus oli vahva kuulata mitmekesiseid vaatenurki.Seejärel tunnustati kõiki aktiivselt osalenud noori diplomiga ning peale lõunasööki oli aeg asjad pakkida ning sammud kodu poole seada. Laager andis palju uusi teadmisi ning tutvustas viise, tänu millele saab hõlpsasti tekstidesse süveneda ning neid teise nurga alt vaadata ja uurida. Keelelaagris toimunust said eesti keele tunnis ülevaate ka 9.a klassi õpilased, kellele Marleen tutvustas loengutes käsitletud materjali ning andis täita ülesande, mis oli seotud sildi koostamisega. Artikli autorid Marie Jürgen ja Marleen Punnisk. 
- 
				Ringmängudega õuevahetunnidLisatud: 13. oktoober 2025 | Autor: Egne Kindsigo 29. septembrist – 1. oktoobrini tähistati algklasside õuevahetunni ajal ringmänge mängides muusikapäeva. Rõõmsa pillimuusika saatel lauldi ja tantsiti laulumänge “Mul on üks tore tädi!”, “Me lähme rukkist lõikama” ning „Kaks sammu sissepoole“. Laulu- ja ringmänge juhendas Evi Tamm ning Helen ja Mats Truija saatsid tantsijaid karmoškadega. Täname kõiki osalejaid! 
- 
				Õunanädal algklassidesLisatud: 13. oktoober 2025 | Autor: Hele Aia Septembrikuu viimane nädal oli algklassides õunanädal. Maailma mitmekülgseima puuvilja tiitlit kandev õun annab igal aastal põhjuse teemanädalat pidada. Sel aastal ei olnud õunasaak Eestimaal küll kõige parem, kuid algklassiõpilased said koolihommikuid alustada ühise õunasöömisega. Lisaks toodi kodust kaasa küpsetisi ja magustoite õuntest, kooli õppeköögis küpsetati õunamuffineid ning käidi vaatamas Halika talu õunamahla tootmist. Õppetundidesse mahtus õunateemalisi loovtöid, tantse, laule, töölehti ning lugemist. Aitäh kodustele abi eest! 

 
		



































